Totalul afișărilor de pagină

marți, 22 noiembrie 2016

Parintele Cleopa Ilie ,, Cea mai mare intelepciune ,,




Aceasta este cea mai mare înţelepciune, care îl păzeşte pe om de tot păcatul şi îl duce în Rai. 
Şi a zis Marele Vasile: „Cea mai mare înţelepciune, care îl păzeşte pe om de tot păcatul şi îl duce la fericirea veşnică este să vadă pururea moartea în faţa lui”. Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! Moartea! 
Şi să ai permanent în minte şi în inimă rugăciunea inimii: „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul!”. 
Aşa spune Sfântul Vasile cel Mare. Sfânta Scriptură spune: „Să mergi drept înaintea lui Dumnezeu, fără să deviezi, să nu te abaţi nici la stânga şi nici la dreapta”. Şi ca să porneşti drept înainte îţi trebuie două ziduri, dar nu din cărămidă, nu din piatră, nu din ciment, nu din fier, nu din lemn, ci două ziduri duhovniceşti.

Să ai în dreapta frica lui Dumnezeu şi în stânga frica morţii. Pentru că, Sfânta Scriptură spune: „Cu frica Lui Dumnezeu, se abate tot omul de la rău”. Cine are frica Lui Dumnezeu în dreapta şi frica morţii în stânga, merge drept înaintea Domnului. Noi dormim în păcate tot timpul, pentru că în momentul în care nu am dormi în păcate, toată ziua ne-am plânge păcatele noastre. Aţi văzut ce a făcut Sfântul Arsenie cel Mare?
 A fost în pustiu timp de optzeci de ani şi i-au căzut genele de la ochi, atât de mult a plâns. Până atunci, el trăise într-un palat, la Roma, cu împăraţii şi a plecat în deşert. Aceia erau Sfinţi, care şi-au plâns păcatele. Pentru că greşim şi păcătuim tot timpul, în faţa Lui Dumnezeu. Mânca-v-ar Raiul să vă mănânce! De ce aţi venit la un putregai de moşneag?

Transcriere şi adaptare: Diac. Marian Pătraşcu
sursa http://www.doxologia.ro





Prea Cuvioase Parinte Cleopa, pentru cei ce au murit nespovediti, se mai poate face ceva?

Care au murit nespovediti si neîmpartasiti toata viata, nu mai au legatura cu Biserica. 
În fundul fundului iadului se duc.
 Daca vezi ca au murit necununati, care au trait necununati, sau cei ce mor nespovediti si neîmpartasiti de ani de zile, nu mai poti sa te rogi pentru ei. Daca au trait în preacurvie nu poti sa-i unesti cu Biserica!

Dar stiti cum îi mai poti ajuta? Cu un pomelnic sobornicesc. Biserica noastra, asa a ramas cu traditia de la apostoli, se roaga în doua feluri: soborniceste si nominal. Ati vazut preotul, când începe dupa "liturghia celor chemati"? …Sa le descopere lor Evanghelia dreptatii. …Sa-i uneasca pe dânsii cu Sfânta sa soborniceasca si apostoleasca Biserica…

Pentru cine se roaga atunci Biserica? Pomeneste pe cineva? Se roaga pentru evrei, pentru turci, pentru chinezi, pentru toate popoarele lumii, sa le descopere Dumnezeu Evanghelia dreptatii.

În felul acesta se face, am gasit scris, pentru cei care mor nespovediti de multa vreme sau în pacate de moarte. Daca stii ce preot l-a botezat, si-i mort, pui preotul acela; si ce preot l-a cununat, daca a fost casatorit, daca-i mort; si nasii lui de botez; rudeniile spirituale. Îi pui pe aceia, fara sa-i pui numele la acesta, si zici: "si cu tot neamul lor cel adormit". Aici intra si el, ca este botezat si este fiu duhovnicesc al lor.

Asa se poate face pomelnic pentru acei ce traiesc toata viata necununati, nespovediti, neîmpar-tasiti sau în alte pacate grele. Putem sa-i punem pe acestia, dar fara nume, soborniceste.


Parinte, cum trebuie judecata o fapta?

Sfântul Maxim spune: "Este feciorie si rugaciune si milostenie si ascultare si înfrânare care sunt urâciune înaintea lui Dumnezeu, când acestea nu se fac dupa voia Lui".

Pavel Apostolul ne-a spus: Ori de mâncati, ori de beti, ori altceva de faceti, sa fie spre slava lui Dumnezeu. Dumnezeu nu se uita la ceea ce facem noi. Fapta buna are trup, are si suflet. Trupul faptei bune este sa postesc, sa ma rog, sa fac metanii, sa fac milostenii, sa ma marturisesc, sa sfatuiesc. Acestea sunt trupul numai. Iar sufletul faptei bune este scopul cu care fac eu fapta buna.

Sfântul Ioan Scararul spune: "Ia seama, ca scopul este întreit. Unul îl lauda pe altul, ca sa câstige ceva de la dânsul; ori bani ori altceva. Altul se face prieten cu cineva, ca-i da bani. S-a facut prieten pentru bani. Se poarta cu lingusire si îl lauda, ca sa capete parale. Altul are prietenie cu o femeie, o fata pe care o iubeste cu iubire de patima, trupeasca.

Toate acestea sunt scopuri dracesti, ale iubirii de trup, ale iubirii de slava si ale iubirii de bani. Ai vazut scopuri dracesti? Si daca fapta ai facut-o cu scopul acesta, ea trece totdeauna de partea scopului. Se face una cu el. Se face urâciune înaintea lui Dumnezeu, ca nu-i spre slava Lui. Ci este cu scopul de a dobândi, ori fata aceea pe care o iubeste cu patima, ori banii, ori lauda de la oameni.

Când se face fapta buna cu scopuri de acestea, este urâciune la Dumnezeu. Ca a pierdut omul tot, din cauza ca le face cu alt scop. Nu cu scopul de a placea lui Dumnezeu si a i se ierta pacatele, ca sa se mântuiasca. Deci, întru toate trebuie ispitit scopul!

Viata Parintelui Cleopa - de Arh. Ioanichie Balan
Ne vorbeste Parintele Cleopa - vol. 1-10 Editura Episcopiei Romanului 1995-2000
sursa http://www.sfaturiortodoxe.ro