Totalul afișărilor de pagină

joi, 4 februarie 2016

Nu i singur Iuda vinovat recita Florin Piersic




Tradarea lui Iuda

Iuda - singurul Apostol de fel din Iudeia - incepuse de mult sa se instraineze de Domnul. El trebuia sa-L fi parasit inca din Galileia, cand osandise, in adancul sufletului sau, cuvantarea Mantuitorului despre painea vietii si cand multi dintre primii Ucenici se departasera de Domnul (Ioan VI, 64-66).

Fara sa creada in mesianitatea si dumnezeirea lui Iisus, el continuase totusi sa-L urmeze, nadajduind mereu ca Domnul va intemeia pana in cele din urma mult asteptata imparatie mesianica a lui Israel, pe care el si multi altii o intelegeau ca avand caracter politic-pamantesc.

Ce dezamagit se va fi simtit Iuda Iscarioteanul, cand Domnul refuzase ofertele multimilor de a-L proclama rege si cand il auzea vorbind despre drumul Crucii! Iuda regreta adesea, in adancul sufletului sau, ca nu reuseste sa abata pe Iisus spre idealul sau inferior si spre preocuparile sale terestre. Incetul cu incetul, diavolul pusese astfel stapanire pe inima lui. Acum el il impinge in prapastia miseliei, punandu-i in suflet gandul tradarii.

Iuda ia deci intr-ascuns contact cu adversarii Mantuitorului, afla locul si data convocarii sinedriului si dupa cateva zile, adica Miercuri, spre seara, lasa pe Domnul si pe ucenici in Betania, in casa lui Smion Leprosul, si vine de-a dreptul in casa arhiereului Caiafa, spre a face sinedristilor urmatoarea odioasa propunere: „Ce-mi veti da mie, si eu il voi da pe El voua? Iar ei i-au dat treizeci de arginti. Si de atunci (Iuda) cauta prilej sa-L predea" (Matei XXVI, 15-16).

Desi tradarea lui Mesia fusese prezisa in Vechiul Testament, si desi Domnul cunostea mai demult pe tradator, Iuda nu este deci un predestinat, cum il prezinta anumiti teologi protestanti, care manifesta fata de el o oarecare compatimire si care incearca sa sustina ca el a indeplinit un rol necesar in actul mantuirii. Sfintele Evanghelii ne arata ca nici o circumstanta atenuanta nu se poate invoca in favoarea lui, ca sa fie iertat, ori ca sa i se micsoreze vina. Ele ni-l infatiseaza lucrand din proprie initiativa si ne arata ca prinderea Mantuitorului, care fusese hotarata irevocabil de sinedriu, se putea face si fara el. Oferta lui serveste doar ca sa grabeasca arestarea Domnului.

Tradarea savarsita de Iuda este deosebit de grava, avand la baza pierderea credintei in Domnul. Izvorul ei nu sta insa numai in pierderea credintei, cum cred cativa comentatori, ci si in iubirea de arginti, aceasta cumplita desfigurare a caracterului omenesc. Evangheliile ne spun deci cu drept cuvant ca Iuda a vandut, pentru agonisire de castig urat, pe Cel fara de pret si ca pentru aceasta a dobandit el osanda cea vesnica.

Tradarea, ca si apostasia, este ca atare expresia celei mai infioratoare decadente morale si religioase. Iuda isi vinde fara necesitate invatatorul si primeste in schimb treizeci de arginti. Cand ofera lui Iuda aceasta suma, sinedriul crede ca respecta porunca lui Moise, care stabilise ca cel care va ucide fara voie un sclav apartinand unui iudeu, sa-si rascumpere greseala achitand stapanului pagubit prin fapta sa treizeci de arginti (Exod XXI, 32). Fara sa-si dea seama, sinedriul implineste insa profetia mesianica facuta de Zaharia, care anunta ca Hristos va fi vandut pentru aceasta suma derizorie (XI, 12-13).

Dupa Sf. Marcu (XIV, 11) si Sf. Luca (XXII, 5), sinedriul promite aceasta suma. Dupa Sf. Matei (XXVI, 15), el o achita chiar in sedinta, desigur insa numai partial, sub forma de arvuna. De acum, Iuda cauta prilejul cei mai potrivit pentru arestarea Mantuitorului.

http://www.crestinortodox.ro




Nu-i singur Iuda vinovat de sângele ce se dădu.

 Nici marii preoţi, nici Pilat, ci lumea-ntreagă prin păcat!
 Şi eu, şi tu...
 Nu drumul greu spre Golgota, nici biciul, când Iisus căzu. 
Şi dacă crucea grea era, povara noastră şi mai grea! 
Şi eu, şi tu... 
Nu patru cuie L-au străpuns, când El pe cruce se-aşternu.
 Ci noi, cu sufletul ascuns, cu mii de patimi L-am străpuns!
 Şi eu, şi tu... 
Nu doar bătrânii cărturari, nu doar mai marii preoţi, nu!
 Şi noi am râs cu ochi murdari, şi noi suntem cei doi tâlhari! 
Şi eu, şi tu... 
Şi nu ostaşilor prin sorţi cămaşa albă şi-o dădu.
 Ci tuturor! 
Dar tu n-o porţi!
 Şi, fără ea, toţi suntem morţi! 
Şi eu, şi tu... 
Nu doar în stânci, sub lilieci, nu doar sub lespede zăcu.
 Ci L-am acuns ca pentru veci sub piatra unor forme reci, Şi eu, şi tu... 
Şi-acum Iisus cel condamnat azi El te-ntreabă: "Da sau nu?  Eşti tu sau nu eşti vinovat?"

 Eu am spus da! Şi-am fost iertat. 
Eu am spus da. Dar tu? Dar tu?..

 Costache Ioanid



Sfanta Scriptura n-a fost scrisa doar pentru calugari, ci si pentru mireni.


Nu numai monahii au datoria sa respecte intocmai poruncile Domnului. 

Si mirenii, chiar daca sunt familisti, trebuie sa  ajunga la mantuire prin viata curata, spovedanie, impartasanie, citirea Sfintelor Carti, ascultare de duhovnic  si smerenie.

Foarte multi crestini inteleg gresit faptul ca pot face orice, dupa bunul lor plac.

Sfanta Scriptura n-a fost scrisa ca sa fie respectat cuvantul Domnului doar de calugari. 

Mare gresala !

Iisus Hristos a patimit pentru mantuirea tuturora, a celor botezati in Duhul Sfant.

Insa se face confuzie  cand  se crede ca doar monahii trebuie sa posteasca, sa se roage , sa faca ascultare de cuvantul Domnului.

Fiecare dintre noi vom sta in fata judecatorului pentru faptele noastre.

Si vom da raspuns de ceea ce am facut sau trebuia sa facem.

Despre  modul nostru de trai, de judecata, de constientizare a lucrurilor ce trebuiau si puteau fi facute, insa din lenevire si indiferenta noi nu le -am facut  ..

Mare responsabilitate au parintii in educatia copiilor   ce vizeaza principiile morale si cele crestine.

 Orice abatere sau nepasare pe termen lung de la calea cea sfanta a Domnului se poate rasfrange negativ asupra copilului. 

Copiii sunt foarte vulnerabili la decaderea morala a  societatii  de astazi si fara un fundament sanatos educational pot deriva pe alte cai gresite.

Domnul este  milostiv si indiferent de  situatie sa -i cerem ajutorul  prin rugaciune .

Un duhovnic bun poate fi un bun indrumator si sustinator in anumite situatii dificile si confuze.

Duhovnicul ne va calauzi pe calea cea buna si placuta noua si lui Dumnezeu.


Doamne ajuta 
Maica Filofteia.